FISES Archivos

Foro sobre Fisica Estadistica

FISES@LISTSERV.REDIRIS.ES

This list is intended for the exchange of information between the Spanish-Portuguese community of researchers in Statistical Physics and related Cross-Disciplinary Physics topics. However, by no means it is limited to nationals of those countries or Spanish-speaking researchers but is open to anybody with information of interest to such a community. Examples of issues pertaining to this list are: announcements of meetings, workshops, seminars, or courses; vacancy notices; book reviews and/or comments; news on topics of this field; questions about specific topics, or info on resources available through the Web.
Opciones: Vista Clásica
Mostrar Tabla de contenidos

Carlos Mejia-Monasterio
Thu, 13 Jan 2022 18:09:13 +0100
Responder
Online ICTS workshop " Classical and Quantum Transport Processes: current state and future directions"

We are pleased to announce a series of online lectures on classical and quantum nonequilibrium thermodynamics from 17th to 28th of January. There will be two lectures each day, starting at 11:00 and at 12:00 (CET). Everyone can follow the upcoming live streams and the recorded videos at the ICTS YouTube channel https://www.youtube.com/user/ICTStalks. Please contact me directly by email if you would prefer to follow the lectures through ZOOM.

[Mas ...]
Responder
No hay respuestas
Raul Toral
Thu, 13 Jan 2022 09:08:24 +0100
Responder
Os recuerdo que la fecha límite para la presentación de candidaturas a
la Medalla Boltzmann es el 15 de enero, y para el premio a Jóvenes
Investigadores el 1 de febrero.

Ambos premios son ofrecidos por la Comisión C3 de la IUPAP. Podéis
encontrar los detalles de la convocatoria en

https://iupap.org/who-we-are/internal-organization/commissions/c3-statistical-physics/c3-news/

Es importante que haya una amplia lista de candidaturas y os animo a que
presentéis a todas aquellas personas que creáis que merecen alguno de
los premios. La concesión del premio para Jóvenes investigadores
ciertamente es un gran impulso para la carrera científica de quien lo gane.

[Mas ...]
Responder
No hay respuestas
Alvaro Corral Cano
Tue, 11 Jan 2022 21:10:15 +0000
Responder
Agradecemos el reenvio a candidat@s potenciales.

Las plazas incluyen areas relacionadas con sistemas complejos como biologia matematica, neurociencia y ciencias del clima.

Hay plazas junior y senior: Notad el siguiente mensaje de @tzazu_73 dirigido a candidat@s senior:

1. Te valoraremos a ti solo. Nada de un 50% asignado a un jefe. Muchas más posibilidades para trabajar con grupos jóvenes y emergentes

[Mas ...]
Responder
No hay respuestas
Juan J. Mazo
Tue, 11 Jan 2022 14:56:43 +0100
Responder
Buenas tardes,

En nombre de los comités científico y organizador del Congreso Fises 2022 anunciamos que ya está abierto el periodo de inscripción y el de envío de comunicaciones a través de la página web https://fises22.gefenol.es <https://fises22.gefenol.es/>.

El correo electrónico de contacto del congreso es [log in para visualizar] <mailto:[log in para visualizar]>

Un saludo a todos en nombre de los miembros de los dos comités.
¡Salud!

[Mas ...]
Responder
No hay respuestas
Alex Arenas
Mon, 10 Jan 2022 16:40:35 +0000
Responder
Dear All,

We are glad to announce the call for the seventh edition of the summer School that we will organize this year, after a 2 years break due to COVID19.

From 2022 the Mediterranean School of Complex Networks and the International School of Informatics and Dynamics in Complex Networks have joined their forces into a single event.

[Mas ...]
Responder
No hay respuestas
Pau Formosa-Jordan
Fri, 7 Jan 2022 09:20:41 +0100
Responder
Dear colleagues,

In case it is of your interest, see below the postdoc position from Tobias Bollenbach lab - feel free to forward it to potential applicants

Best wishes,

Pau

> Begin forwarded message:
>
> From: "Tobias Bollenbach" <[log in para visualizar]>
> Subject: Postdoc position in biological physics
> Date: 4. January 2022 at 14:27:50 CET
> To: <[log in para visualizar]>
>
> Dear colleagues and friends,
>
> we have an opening for a postdoc in biological physics to work on microbial proteomics using a new mini-bioreactor system in collaboration with several different groups and projects in the framework of CRC 1310

[Mas ...]
Responder
No hay respuestas
PEREZ MUÑUZURI ALBERTO
Mon, 3 Jan 2022 20:04:07 +0000
Responder
Os envio dos ofertas de trabajo en una spin-off de la Univ. de Santiago de Compostela que esta creciendo a un ritmo muy interesante.
Saludos y feliz año!

Alberto Perez Muñuzuri
Group of Non Linear Physics
Facultad de Fisicas. Univ. de Santiago de Compostela
15782 Santiago de Compostela. Spain
Tel: (+34) 881 814002
Fax: (+34) 981 522089
E-Mail: [log in para visualizar]